Koronavirus COVID-19 pitanja i odgovori

Za sva pitanja i odgovore vezane za koronavirus COVID-19 molimo posjetite EU2020 info stranicu - Pitanja i odgovori o bolesti uzrokovanom novim koronavirusom COVID-19

Sva pitanja vezana uz putovanja u Hrvatsku, na koja niste pronašli odgovore u nastavku, možete poslati na email: mintcz@mint.hr i cc. info@htz.hr

Dodatne informacije uz informacije o najčešćim pitanjima o uvjetima ulaska u Republiku Hrvatsku možete pronaći ovdje*

 

*Napominjemo kako Hrvatska turistička zajednica ne ažurira vanjske poveznice tj. web stranice na kojima se mogu pronaći dodatne informacije te se ne može smatrati odgovornim za njihovu točnost.

 

U nastavku možete pronaći najnovije mjere u vezi putovanja u Republiku Hrvatsku.

 

Je li sigurno putovati u Hrvatsku?

Hrvatska je otvorena za turiste. Zahtjevi se mogu malo razlikovati ovisno o državi iz koje dolazite, ali države članice EU/EEA imaju slobodu ulaska s valjanom rezervacijom, ako ste iz neke od 10 zemalja u kojima su ograničenja trenutno podignuta, za prelazak granice više nisu potrebni dodatni zahtjevi.

 

Više detalja u nastavku.

 

Hrvatski državljani

Hrvatski državljani smiju se vratiti u Republiku Hrvatsku, a građani EU mogu se vratiti u svoju zemlju prebivališta. Od 10. svibnja hrvatski građani mogu ući i/ili izaći iz Republike Hrvatske u skladu s definiranim mjerama od strane Tijela za Civilnu zaštitu. Kada postoje valjani razlozi za putovanje koji uključuju bitna poslovna putovanja, strani državljani  kao i državljani koji putuju zbog hitnih osobnih razloga moći će ući u Republiku Hrvatsku u skladu s preporukama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo - više detalja u nastavku.

 

EnterCroatia
Od 28. svibnja oformljena je nova web stranica EnterCroatia kojoj se može pristupiti putem sljedećeg linka: https://entercroatia.mup.hr/.

 

EnterCroatia online obrazac omogućuje posjetiteljima da unesu  sve potrebne podatke kako bi se olakšao proces prelaska granice.

 

Za one koji u Hrvatsku ulaze iz Češke, Mađarske, Austrije, Estonije, Latvije, Litve, Poljske, Slovenije, Njemačke i Slovačke, obrazac se koristi kako bi se ubrzao prelazak granice, dok ostali posjetitelji koji ulaze u zemlju, osim što trebaju ispuniti obrazac, još uvijek trebaju navesti jedan od valjanih razloga iz nastavka i osigurati dokaz o razlogu dolaska (poslovni, gospodarski, turistički ili osobni razlog). Za turistički posjet potrebno je predočiti potvrdu rezervacije smještaja u smještajnom objektu u Hrvatskoj (potvrda, vaučer, ugovor o najmu kampa, ugovor o trajnom vezu itd.).  

 

Online obrazac uključuje sve podatke koji se obično traže u postupku prelaska granice i s jednostavnim predočenjem putovnice ili osobne isprave policijskom službeniku na granici, broj ili kod s osobne iskaznice ili putovnice automatski se povezuje sa svim unaprijed unesenim podacima. Na taj se način vrijeme za dovršetak cijelog postupka unosa podataka na granici za svaku pojedinu osobu u bilo kojem vozilu smanjuje na minimum, a protok prometa se povećava.

 

Svi posjetitelji koji će ispunjavati online obrazac zaprimiti će e-mail upute koje će uključivati epidemiološke smjernice i informacije koje su trenutno na snazi za posjetitelje koji dolaze Hrvatske.

 

Trenutno je stranica dostupna u osam jezičnih varijanti uključujući engleski,  hrvatski, njemački, slovenski, mađarski, poljski, slovački i češki ,  dok će druge jezične varijante biti dodane.

 

Napominjemo kako za organizirana putovanja autobusom, obrazac može unaprijed ispuniti agencija koja organizira putovanje, dok osobe koje putuju na redovnim autobusnim linijama moraju ispuniti obrazac ponaosob.

 

Obrazac je dostupan i u formatu čitljivom na mobilnim uređajima i kojem se može pristupiti putem istog linka i ispuniti na mobilnom uređaju. U slučaju dodatnih pitanja ili pitanja oko obrasca molimo vas da kontaktirate: entercroatia@mint.hr

 

Ulazak u Republiku Hrvatsku za strane državljane.

 

Ako strani državljanin ima namjeru prijeći državnu granicu mora zadovoljiti jedan od sljedećih uvjeta:

  1. posjeduje dokumentaciju kojom dokazuje vlasništvo nekretnine koja se nalazi u Republici Hrvatskoj ili plovila (moguće i nositelj leasinga), ili dolazi na sprovod u Republiku Hrvatsku (posjeduje odgovarajuću dokumentaciju kojom to dokazuje). Po zadovoljenju uvjeta, tim stranim državljanima omogućuje se prijelaz državne granice, evidentira ih se te upisuje mjesto/adresu na kojoj će boraviti odnosno na kojoj se nekretnina/plovilo nalazi, kontakt broj telefona i vrijeme boravka – kada planiraju izlazak iz Republike Hrvatske.
  2. Posjeduju dokumentaciju kojom dokazuju poziv gospodarskog subjekta u Republiku Hrvatsku, interes gospodarskog subjekta za njihov dolazak u Republiku Hrvatsku, ili poziv na poslovni sastanak. Za te putnike potrebno je upisati mjesto/adresu na kojoj će boraviti te kontakt broj telefona i vrijeme boravka – kada planiraju izlazak iz Republike Hrvatske.
  3. Svi ostali strani državljani koje imaju neki poslovni razlog, kojeg se u ovome času ne može predvidjeti, a nemaju odgovarajuću dokumentaciju, potrebno je uputiti da svoju namjeru prelaska državne granice (ulaska u Republiku Hrvatsku) najave na uzg.covid@mup.hr te će im se u najkraćem roku odgovoriti na taj zahtjev. Osim navedenog, dostupan je internetski obrazac umjesto e-pošte, te odgovore na dodatna pitanja su dosupna putem ove poveznice.

Državljanin sam države članice EU/EGP i imam rezerviran turistički smještaj u Republici Hrvatskoj, koju dokumentaciju moram posjedovati za ulazak u RH?

Potrebno je predočiti potvrdu rezervacije smještaja u smještajnom objektu.

 

Potvrda rezervacije smještaja u smještajnom objektu uključuje:

- potvrdu rezervacije smještaja svih pružatelja usluge smještaja/sve vrste smještaja

- ugovor o zakupu u kampu

- ugovor o stalnom vezu u luci nautičkog turizma

- potvrda o rezervaciji za vez u luci nautičkog turizma

- vaučer putničke agencije i dr.

 

Dodatne informacije mogu se pronaći ovdje, a informacije o najčešćim pitanja ovdje, također dodatne obavijesti biti će dostupne u skladu s bilo kojom novo-objavljenom odlukom Tijela za civilnu zaštitu.

 

Hrvatska ima relativno nizak ukupan broj slučajeva Covid-19 i gotovo da nema novih slučajeva u posljednjih nekoliko dana i ograničenja se i dalje smanjuju unutar zemlje. Daljnje popuštanje postojećih mjera očekuje se tijekom nadolazećih tjedana budući da je Uprava za civilnu zaštitu započela s ponovnim uvođenjem usluga i ponovnim otvaranjem prethodno zatvorenih poduzeća, prema tjednom rasporedu.

 

13. svibnja Europska komisija najavila je planove za omogućavanje prekograničnog kretanja gdje su epidemiološki kriteriji slični, a građani mogu sigurno prijeći granice, uz nastavak poštivanja zdravstvenih i sigurnosnih mjera, kao i poštivanje mjera socijalne distance. Dodatne informacije o smjernicama i preporukama EK možete pronaći ovdje.

 

Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske je 28. svibnja donio Odluku kojom određene države članice Europske unije (Češka Republike, Mađarska, Republika Austrija, Republika Estonija, Republika Latvija, Republika Litva, Republika Poljska, Republika Slovenija, Savezna Republika Njemačka i Slovačka Republika), čiji državljani zbog zadovoljavajuće epidemiološke situacije, neće morati prilikom ulaska u RH posebno dokazivati razlog svog ulaska (poslovni, gospodarski, turistički itd.), već će moći ulaziti pod jednakim uvjetima kao i prije pojave bolesti COVID-19, ali i nadalje uz epidemiološku kontrolu, i uz obvezu pridržavanja općih i posebnih preporuka Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.

 

Prilikom ulaska u RH državljana tih država članica, evidentirat će se njihov ulazak uz prikupljanje dodatnih podataka (mjesto odredišta, broj mobitela i e-mail adresa), radi eventualne potrebe kontaktiranja iz epidemioloških razloga.

 

Građani iz drugih zemalja EU-a i dalje mogu ući u Hrvatsku, ali će i dalje morati dokazati svoj razlog za ulazak u zemlju (poslovni, ekonomski, turistički ili osobni razlog). Za turistički posjet potrebno je predočiti potvrdu rezervacije smještaja u smještajnom objektu u Hrvatskoj (potvrda, voucher, ugovor o najmu kampa, ugovor o stalnom vezu itd.). Dodatne informacije o prelasku granica možete pronaći ovdje.

 

Ostali strani državljani koji namjeravaju prijeći državnu granicu, moraju ispunjavati jedan od sljedećih uvjeta:

 

1. Posjedovati dokumentaciju koja dokazuje vlasništvo nad nekretninom koja se nalazi u Republici Hrvatskoj ili morskim plovilom (brod, jahta itd.) - (može biti i vlasnik zakupa) ili putuje na sprovod u Republiku Hrvatsku (i posjeduje odgovarajuću dokumentaciju koja to dokazuje). Ako je ispunjen bilo koji od ovih uvjeta, tim stranim državljanima dopušten je prelazak državne granice, registrirani su i zabilježit će se mjesto / adresa gdje će boraviti ili gdje se nalazi nekretnina / plovilo, zajedno s kontakt brojem telefona i vremenom boravka - uključujući datum kada planiraju napustiti Republiku Hrvatsku.

 

2. Imati dokumentaciju koja dokazuje poziv od strane poslovnog subjekta u Republici Hrvatskoj, razlog zbog kojeg se zahtijeva njihov posjet Republici Hrvatskoj ili poziv na poslovni sastanak. Za ove putnike koji prelaze granicu, potrebno je unijeti mjesto / adresu gdje će boraviti, kontakt broj telefona i trajanje boravka - uključujući datum kada planiraju napustiti Republiku Hrvatsku.

 

3. Svi ostali strani državljani koji imaju poslovni razlog koji trenutno nije moguće predvidjeti i koji nemaju odgovarajuću dokumentaciju trebaju poslati svoju namjeru prelaska državne granice (ulazak u Republiku Hrvatsku) na e-mail adresu uzg.covid@mup.hr i na njihov zahtjev biti će odgovoreno u najkraćem mogućem roku. Također, moguće je ispuniti online obrazac i provjeriti Q&A u vezi s gore navedenim.

 

I dalje je potrebno poštovati sigurnosne i higijenske mjere, kao i poštivanje mjera socijalne distance: Najnovije Informacije o Covid-19 i prateće mjere mogu se pronaći na sljedećem linku: https://www.koronavirus.hr dok se  dodatne informacije za posjetitelje mogu pronaći ovdje.

 

Jesu li granice otvorene?

U ovom trenu, kao što je gore spomenuto, granice su otvorene u skladu s gore navedenim propisima.

 

Svi putnici ili građani kojima je dozvoljen ulazak ili povratak u Hrvatsku, u ovom trenutku moraju se pridržavati preporuka Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo. S obzirom na broj aktivnih slučajeva Covid-19 doveden do minimuma, učestalo se poduzimaju nove mjere i očekujemo daljnje promjene pri otvaranju granica i promjeni protokola tijekom nadolazećih tjedana. Prije putovanja, predlažemo da se obratite lokalnom konzulatu ili veleposlanstvu za najnovije informacije o putovanju i potražite savjet o putovanju u matičnoj zemlji oko izlaska i ponovnog ulaska te kako bi  osigurali da vaše putovanje prati sve aktualne smjernice.


Da li je za ulazak u zemlju potreban dokaz o negativnom Covid testu?
Ne, Hrvatska ne zahtijeva Covid testiranje niti dokaz o negativnom testu za ulazak u zemlju.

 

Postoje li letovi za Hrvatsku?

Broj letova za Hrvatsku se povećava kako ulazimo u mjesec lipanj. Croatia Airlines održava povratne letove iz Zagreba za Frankfurt, Amsterdam i Kopenhagen dok je najavljen novi let  za Zürich od 8. lipnja, a povratni letovi za Bruxelles, München, London, Sarajevo, Split-Rim, Dublin i Beč  najavljeni su za sredinu lipnja. Za više informacija o letovima aviokompanije Croatia Airlines, predlažemo da posjetite njihovu web stranicu.

 

U nadolazećim tjednima, mnoge komercijalne zrakoplovne kompanije već su na svojim internetskim stranicama objavile ažurirane letove prema raznim hrvatskim zračnim lukama uzimajući lipanj i/ili srpanj kao datum početka (ovisno o zrakoplovnoj kompaniji). Prvi međunarodni let za Split sletio je prošlog tjedna iz Njemačke. U slučaju da već imate avionske karte za nadolazeće putovanje i/ili imate pitanja u vezi putovanja za određenog zračnog prijevoznika, najbolje je izravno kontaktirati zrakoplovnu kompaniju budući da većina njih ažurira raspored letenja na tjednoj bazi. U slučaju da ne možete iskoristiti trenutnu avionsku kartu, preporučujemo odgodu putovanja za kasniji datum.

 

U nastavku možete pronaći popis web stranica zrakoplovnih kompanija*:
 

www.aerlingus.com

www.austrian.com

www.swiss.com

www.britishairways.com

www.lufthansa.com

www.easyjet.com

www.ryanair.com

www.klm.com

www.turkishairlines.com

www.emirates.com

www.airfrance.com

www.eurowings.com

www.airserbia.com 

www.iberia.com

www.qatarairways.com

www.airtransat.com

www.aeroflot.ru

www.lot.com

www.wizzair.com

www.volotea.com

www.vueling.com

www.transavia.com

www.brusselsairlines.com

www.luxair.lu

www.aegeanair.com


*gore navedena lista nije finalna i može se dodati ili ukloniti i to kako informacije postanu dostupne; neki od navedenih avio prijevoznika možda nisu najavili točne datume letova i najbolje je izravno provjeriti sa avio prijevoznicima za raspored letova, dok su druge avio kompanije možda najavile ili nisu najavile nastavak letova za Hrvatsku.

 

Postoje li domaći letovi unutar Hrvatske?

Domaći letovi su ponovno započeli i u ovom trenu to su letovi između Zagreba i Splita te Zagreba i Dubrovnika. Letovi iz Zagreba za Pulu i Zadar trebali bi se ponovno započeti od 8. lipnja. Ovim letovima upravlja kompanija Croatia Airlines i više informacija možete pronaći ovdje.

 

Jesu li hoteli u Hrvatskoj trenutno otvoreni, ukoliko nisu, kada se očekuje ponovno otvaranje hotela, kampova i drugih smještajnih kapaciteta?

Mnogi hoteli, kampovi i ostali smještajni kapaciteti nastavili su s radom u Hrvatskoj, dok se u narednim tjednima planira otvaranje još mnogih drugih <Predlažemo da izravno provjerite s hotelom, kampom ili drugim smještajnim kapacitetima za točne detalje. Napominjemo kako su svi smještajni kapaciteti dužni poštovati preporučene zdravstvene i sigurnosne procedure koje se mogu pronaći ovdje.

 

Jesu li restorani otvoreni?

Od 11. svibnja, restoranima i kafićima dozvoljen je rad kao i pružanje usluge sjedenja vani (na terasama) uz poštivanje i provedbu propisanih zdravstvenih i sigurnosnih mjera.

 

Jesu li plaže, parkovi i vanjski rekreacijski sadržaji otvoreni?

Kako mjere počinju popuštati, javni vanjski prostori uključujući parkove i javne rekreacijske objekte (uključujući bazene, aquaparkove i toplice), polako su se ponovno otvorili za javnu uporabu, uključujući poštivanje zdravstvenih i sigurnosnih mjera, kao i poštivanje mjera socijalne distance. Očekujemo kako će uskoro i sve plaže biti otvorene za javnu uporabu, ponovno imajući na poštivanje zdravstvenih i sigurnosnih mjera, kao i poštivanje mjera socijalne distance. Zoološki vrt u Zagrebu ponovno je otvoren za javnost a, nacionalni parkovi i parkovi prirode ponovno su započeli  s radom od 11. svibnja pod uvjetom da su uklopili i da se pridržavaju propisanih zdravstvenih i sigurnosnih mjera.

 

Da li su dozvoljena javna događanja i okupljanja?
Od 27. svibnja, ukinuta je granica za okupljanje od 40 osoba za javna događanja i okupljanja. Sva javna događanja i okupljanja sada podliježu smjernicama i preporukama koje je objabio Hrvatski zavod za javno zdravstvo. Daljnji detalji bit će pravovremeno dostupni na web stranici CIPH-a. Više informacija i preporuka možete pronaći ovdje.

 

Smiju li privatni brodovi ući u hrvatske vode i usidriti se u Hrvatskoj? Kakva je situacija s nautičkim turizmom?

Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture izdalo je nove smjernice o ulasku u hrvatske vode za vlasnike brodova, ali i za zakup plovila u Hrvatskoj.

Sve pojedinosti i upute možete pronaći ovdje.

Kako se približavamo glavnim ljetnim mjesecima, očekuje se daljnje popuštanje mjera. Nautički turizam je vrlo popularan u Hrvatskoj i trudimo se da svaka nova mjera pomogne u vraćanju nautičkih turista u našu zemlju, međutim, prije svega postoji jasan naglasak na zdravlje i sigurnost.

 

Da li je javni prijevoz dostupan u Hrvatskoj? Kako funkcionira u i/ili iz raznih gradova i regija. Kako funkcionira međunarodni autobusni i željeznički prijevoz?

Od 11. svibnja putovanje unutar Hrvatske više nije ograničeno i na snagu je ponovno nastupila uspostava različitih autobusnih linija između gradova i regija u Hrvatskoj. Za rasporede i informacije o ponovno vraćenim autobusnim linijama najbolje je provjeriti s lokalnim autobusnim stanicama. Kontakt informacije za glavne autobusne stanice mogu se pronaći ovdje.

 

Hrvatski željeznički promet također je uspostavljen na određenim rutama, više informacija o voznom redu i dostupnosti može se pronaći ovdje.

 

U međuvremenu se očekuje nastavak organiziranog međunarodnog autobusnog prijevoza (charter i redovite autobusne linije), kao i željezničkog prijevoza budući da se ograničenja i dalje smanjuju.

 

Postoji li putnički promet i/ili javni trajektni prijevoz na i s hrvatskih otoka?

Putovanje s kopna na otoke i sa otoka je sada moguće uzimajući u obzir da ta linija postoji.

Više informacija o trajektnim linijama kojima upravlja trajektna kompanija Jadrolinija možete pronaći ovdje.

Informacije o drugim trajektnim i katamaranskim linijama u i iz Hrvatske i/ili do hrvatskih otoka s kopna također se mogu naći putem sljedećih web stranica:

 

Krilo

Rapska Plovidba

Split Express**

SNAV*

Venezia Lines*

Adriatic Lines*

Trieste Lines*

 

*Kao i kod zračnih prijevoznika, ovaj popis ne može biti potpun, a raspored i početak usluge ovisi o pojedinoj kompaniji. Predlažemo da se direktno obratite davatelju usluga za točnost informacija budući da se rasporedi i usluge mogu promijeniti u bilo kojem trenutku.

**Ova usluga trenutno nije aktivna, predlažemo da informacije direktno provjerite kod kompanije.

 

Dodatne informacije

Različite preporuke i smjernice za turistički sektor mogu se pronaći ovdje ili na web stranicama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo na sljedećem linku.

 

Tranzit kroz Hrvatsku

Ako putujete kroz Hrvatsku u drugu državu, imajte na umu da postoje posebne smjernice u vezi s tim. Putovanje je ograničeno na glavne autoceste i zaustavljanja su ograničena. Svi putnici u tranzitu upućeni su da slijede smjernice službenika granične kontrole. Karta odobrenih prometnica može se pronaći ovdje.

 

Što ako se zarazim, što mi je za činiti?
Ukoliko primijetite simptome slične gripi, poput:  povišene tjelesne temperature, kašlja, otežanog disanja, bolova u mišićima i umora ili ste imali bliski kontakt s potvrđenim ili vjerojatnim slučajem infekcije koronavirusom, odmah nazovite liječnika ili epidemiološku službu. Opišite im svoje stanje i poslušajte njihove upute. Predlažemo da ne odlazite liječniku prije nego što ga nazovete.